Değerli Okuyucularım Merhaba;

Evet ilköğretim sıralarından itibaren ikinci bir dil eğitimimiz olması adına ailelerimizin de yönlendirmesiyle bu yola çıkıyoruz. Ta ki lise eğitimi tamamlanıp üniversite 1.sınıf veya 2. sınıfta görmeye devam edene kadar. ancak yıllar boyunca eğitim müfredatında yer almasının nedeni ne?

Hadi daha fazla uzatmadan kendi yorumlarımla mesele üzerine değinelim ama bana söz verin sizde kendi düşüncelerinizi benimle paylaşacaksınız. Okey? (ironi bu olsa gerek)
Anyway diyorum ve başlıyorum. aslında Türk Eğitim Sistemi içerisinde yüce önder ATATÜRK'ün dediği gibi Türk'üz ve çalışkanlığımızlada bence övünmeliyiz. Öğretmenlerimizde ve dolayısıyla bizler çok çalışkan ve zeki bir nesiliz ancak dil konusunda yaşanılan öğrenme sorununun temeli bunlar değil. Dil dediğimiz kavram normal bir ders olarak öğretilebilecek bir durum değil aslında. Yani konuşmak istediğiniz bir dil matematiksel veya fiziksel dersler gibi öğretilemez. Bu durum için yaşam kavramı devreye girer yani dil yaşanılması gereken bir kavramdır. Konuşulmayan bir dil öğrenilemez. Bu dediğimiz doğru bir yaklaşım olmasaydı neden yurt dışına dil eğitimine öğrenci gönderilir?

Sonuç olarak dil öğrenmek doğru ortamlarda ve anadil olarak konuşulan toplumlarda daha hızlı öğrenilir. Yani ülkemizde artık ilk okuldan artık hatta ana sınıfından itibaren çocuklara bunu dayatmak yerine daha faydalı eğitimler verebilmeliyiz. Nasıl mı? Japonlar eğitim sisteminde daha örnek alınabilir durumdalar bence Avrupa sistemlerinden ziyade uzak doğu araştırılmalıdır. Bunun ile birlikte ek olarak bence ilk okuldan itibaren aile ve toplum adı altında sosyal yönü zengin daha sağlıklı bireylerde kıymeti öğretmenlerimiz tarafından yetiştirilebilir.
Bu konuda bu makale ile ilgili son cümlelerime kadar geldiyseniz sabrınız için ayrıca teşekkür ederim bir sonraki yazımda da buluşmak üzere...
Sevgiyle ve Okumakla Kalın
Bymuzi
#yabancıdil
#ingilizce
#eğitimsistemi
#dileğitimi
#bilingual
#bilmendefaydavar
Yorumlar
Yorum Gönder