Bir zamanlar
cep telefonlarına olan ilgi ve merakımızın yerine fotoğraf makinelerine olan
merakımız vardı. Hemen hemen herkesin evinde içi boş fotoğraf makineleri
bulunurdu. Önemli günlerde veya gezilerde fotoğraf stüdyosundan alınan rulo
filmler makineye takılır ve film şeridi bitinceye kadar kullanılırdı ardından
film fotoğrafçılarda tab edilir ve birkaç gün sonra negatifleriyle birlikte
ücreti ödenerek teslim alınırdı.
Dijitalleşme
fotoğraf çekmeyi kolaylaştırdı, daha fazla fotoğraf çekilmesini sağladı. Fotoğraf
üretim ve dağıtımının ekonomisini de kökünden değiştirdi. İnstagram bünyesindeki
15 kişilik küçük bir ekip basit bir uygulama yazdı. Bu uygulama 130 milyondan
fazla insan tarafından sayısı yaklaşık 16 milyarı bulan fotoğrafları paylaşmak
amacıyla kullanılıyor ve bu sayı artmaya devam ediyor.
Kurulduktan sadece 1,5
yıl sonra İnstagram, Facebook tarafından satın alındı. 1880’li
yıllardan beri hizmet vermekte olan Kodak firması bir zamanlar 145.300 kişiye
istihdam sağlamaktaydı. Ancak Facebook ve İnstagram gibi web ve portallar
sayesinde milyarlarca fotoğraf internette kağıda ve mürekkebe ihtiyaç olmadan
kullanıcılar tarafından yüklenilmektedir. Bilindiği üzere Kodak firması
İnstagram’ın Facebook tarafından satın alınmasından kısa bir süre önce iflasını
açıkladı. Artık fotoğraf
makineleri telefon ve tabletlerde yerini aldı ve vazgeçilmezimiz olmaya da
devam edecek gibi görünüyor.
Muzaffer
Karakuş
Kaynak: İkinci
Makine Çağı, Erik BRYNJOLFSSON, Andrew MCAFEE S:151
Yorumlar
Yorum Gönder