HOLOPHONE' dayım geliyorum!... (Gelecek Güzel Gelecek)


Line and points low poly businessman on blue hud Premium VectorBu gün sizlere çok değişik bir konu hakkında yazmak istedim. Konumuz yine teknoloji ve artan talepler doğrultusunda çılgın buluşlar. Ünlü Fütürist Ray Kurzweil diyor ki; ''teknoloji ivmesi üstel hızda hareket ediyor'' yani bu şu demek oluyor ki teknolojik gelişmeler katlanarak ilerliyor. Örneğin Son yirmi yıl içerisinde meydana gelen teknoloji hızı önümüzdeki beş yıl içerisinde gerçekleşir. Yirmi yıl içerisinde elde edilen teknolojik ve bilimsel gelişmelerin elde edilmesi ortalama beş yıl içerisinde elde edilir. Buda şu demek oluyor ki 2100'lü yıllarda hayalleri süsleyen gelişmelerin varlığı için 2050 yılından söz edebiliriz. İlerleyen teknoloji imkanları sayesinde çok uzakta gerçekleştirileceğini düşündüğümüz olgular aslında çok daha hızlı bir şekilde sahip olacağımız kavramlara dönüşecek.


Businessman network technology and communication Premium PhotoPeki madem bunlar hayatımızda olacak ise gelecekte olabilecek şeyler hakkında konuşmak isterim. Örneğin telefonun icadı çok uzun yıllara dayanmasına karşın yaşadığı inovasyon süreci neredeyse yirmi yıl. buda çok hızlı (üste hız) ivme yaşaması nedeniyle ortaya çıkan bir sonuçtur. Bildiğiniz gibi iletişim amaçlı icat edilen bu ürün şu anda akıllı telefon olarak neredeyse vücudumuzun bir parçası olarak kullanılmaktadır. İşte buraya kadar her şey normal Peki telefon daha fazla inovasyon geçirdik
ten sonra yeni ismi ne olacak. İşte tanıştırayım; 
Yeni aletimizin ismi ''Holophone''dur.

Smart phones and globe connections uncommon communication world internet Premium PhotoBu ismi şu anın tarihi itibari ile kamuya duyurmak istiyorum. Aslında birnevi isim babasıyım diyebilirim. Bu kavram hiçbir yerde kullanılmadı. Ben bu kelimeyi Hologram ve Telephone kelimelerinin birleştirilmesi ile elde ettim. Nedeni Şu; Bilim kurgu filmlerinde el hareketleri ile üç boyutlu görseller canlıymış ve karşımızdaymış gibi hareket ettiriliyor. Bende İleriki yıllarda Whatsup dan görüntülü konuştuğumuz kişilerin telefon ekranında iki boyutlu değilde karşımızda canlı gibi üç boyutlu duracağını düşünüyorum. Mesela düşünsenize
Newyork'ta bulunan sevgiliniz Holophone ile
yanınızdaymış konuşacaksınız.

Cyborg hand holding quantum computing concept with qubit icon 3d rendering Premium PhotoTabi bu bahsettiğim teknoloji ne zaman gelir bilmem ben sadece hayalimde olabilecek şeyi anlatıyorum. İleride eminim bu ismi herkes sevecek. Bunun dışında düşünsenize Hollanda' yaşayan dünyaca ünlü bir beyin cerrahının Hindistan'da yaşayan bir hastaya ''Holophone'' aracılığıyla ameliyat yaptığını. Akıl almaz bir şey değil mi? Uzaktan hastanın yanındaymış gibi cerrahi operasyonu yapılabilecek.

Jules Verne'nin romanlarında ve hikayelerinde anlattıkları bir zamanlar herkese hayal gelirken bugün bunları hepimiz yaşıyoruz. Umarım benim anlattıklarım da bizim görebileceğimiz zaman diliminde gerçekleşir ve bizde bunları yaşayabilme şansı elde ederiz.


Gelecek Konumuzda Buluşmak Dileğiyle

Yazan: Muzaffer Karakuş

Yorumlar