KUANTUM FİZİĞİNİ KİM BİLMEZ Kİ?

Hemen hemen herkesin merak ettiği, araştırıp "Evet anladım ben bunu!" dediği ama hemen hemen hiçbirimizin tam olarak anlayamadığı bir fizik dalı Kuantum Fiziği. Evet Alman fizikçi Albert Einstein tarafından geliştirilen kuramları biliyoruz ama konu parelel evrenlere ve hepimizin bir bütünün parçası olduğumuza gelince, beynimiz kısa devre yapıyor.😊


Bir kaç bin yıllık tartışmanın ardından, bilim insanları sayesinde maddelerin neden yapılmış olduğunu artık biliyoruz. Bunlar elektron ve kuark adı verilen küçük parçacıklar..Bu atom altı parçacıkları birlikte farklı şekillerde birleştiğinde; hidrojen veya oksijen gibi atomları, veya bu atomların da birleştiği H2O gibi molekülleri oluşturuyorlar..Atom ve moleküller, dünyamızın lego parçaları gibidir.Bu atom altı seviyedeki dünyayı anlamak için bilim insanları kuantum kuramı adı verilen bir dizi fikirleri kabul ettiler.

Burada anlaşılması belki en güç olan; elektronun farklı enerji seviyelerinde yaşayabiliyor olması. Elektrona bir miktar enerji verildiğinde elektronun farklı bir enerji düzeyine sıçraması klasik Newton fiziği ile açıklanamayacak bir gerçeklik. Kuantum sıçraması diye ifade edilen bu olay ile elektron, örneğin bir kuantum arabası gibi düşünüldüğünde elektronun hızı bir 20 km/sa oluyor bir 180 km/sa oluyor ve hız değişimi ani oluyor..

Gözle göremediğimiz atom altı dünyasının daha çok anlaşılması ile teknolojinin çok daha ileri seviyede olacağı artık kabul edilebilir bir gerçek..Eğitim sistemimizde de yer alması gerektiğine inandığım bu fizik kuramları, gelecek neslin ufkunun açılması ve insanlığa hizmet eden buluşlar gerçekleştirmesinde çok önemli katkılar sağlayacaktır.

By Ebruca,









Yorumlar